Internetes kapcsolattartás!

2009.03.30. 16:13

 

 Helló!

 

 Már többekkel beszélgettem erről az internetes kapcsolattartás témáról. Mennyire jó vagy rossz? Nem is annyira régen talán 7-8 éve még nem voltunk ennyire rabjai az internetnek. Mármint legalábbis én nem voltam a rabja. Volt otthon gépem már akkor is, de csak játszottam rajta.

Manapság mindenki mit csinál? Többnyire felkel, és ha nem megy suliba vagy dolgozni, akkor reflexből nyomja be a gépet, fellép msn-re és beszélget, meg nézelődik a világhálón. De mégis furcsa ez, hogy egy hülye programon keresztül tartjuk többnyire egymással a kapcsolatot. Régebben, mindig meg tudtuk oldani, hogy akár csak 2-3 órát egy nap de együtt legyenek a barátok. Pedig akkor is ugyanúgy volt suli mindenkinek. Most mindenki szinte csak a neten társalog. De miért van ez? Lassan odáig jutunk, hogy az élő kapcsolatok nem fognak működni, csak az internetesek? Jó igen, itt vannak még a telefonok is. De ma már nem igazán használjuk őket nagy beszélgetésekre. Hisz a telefonszámla drága, az internet meg úgyis fix költséges. Beszéljünk hát interneten. Nem mondom hogy én nem msn-ezek, mert az nem igaz. Én is így tartom a legtöbb emberrel a kapcsolatot. De elég aggasztó, hogy ezen partnereim felét már hónapok óta nem is láttam. Lehet hogy ha élőben találkoznánk, már nem is tudnánk miről beszélni.

Ismertem egy srácot, ma már nem beszélünk, még anno a chatről vettem át msn-re. Na ő, pl. élőben nem is tudott ismerkedni, és beszélgetni. Csak neten. Merthogy írni sokkal könnyebb. Meg itt végül is arctalanok az emberek. Oké webcamera is van már, de rengetegen nem használják. De azért kicsit furcsa, hogy jobban érzi magát otthon a gép előtt, mint bárhol emberek között. Én próbálom elosztani az időmet. Nagyon igénylem a társaságot, szeretek emberek között lenni, beszélgetni. Nem tudom hogy egyesek hogy tudnak begubózni a szobájukba, és egész nap csak a billentyűzetet püfölni. Egy idő után, tuti hogy megzakkannék a bezártságtól.

Vannak a közösségi oldalak, iwiw, myspace, myvip…stb. sorolhatnám reggelig olyan sok lett belőlük. Ezek jók arra, hogy esetleg régi osztálytársakat, elfeledett barátokat megtaláljon rajta az ember. De többnyire szerintem feleslegesek. (Ez nem azt jelenti, hogy én egyiken sem vagyok fenn, mert a népesebb oldalakra én is felregisztráltam) A myspace más annyiból, hogy zenekarokról nagyon sok infot lehet leszedni, dalokat meghallgatni, meg írogatni nekik. De ha iwiw-en is írok valakinek, akit nem láttam x éve. Meddig tudok vele eljutni? A Szia, mizujs kérdéssor után, leírunk pár mondatot arról, hogy jó a suli, meg szerelmes vagyok meg üdvözlöm a szüleidet. És pont. Aminek vége, annak vége.

De továbbá érdekesek az msn beszélgetések is. Mivel akad olyan, akivel élőben tök jól elbeszélgetek, msn-en meg mint két kuka, beírkálunk néha pár mondatot, többnyire a semmiről. És így meg is szakad a dolog. De vajon ez rámehet valamikor az élő kapcsolatra is? Hogy majd ott sem tudunk semmiről beszélni?

 

Akkor van olyan ember, akivel élőben éppen 1-2 mondatot váltok, msn-en meg órákat beszélgetünk. Akár a semmiről is. Ezt nem tudom mi okozhatja. Hiszen többnyire jól kijövök az emberekkel. Pláne élőben. Lehet hogy ezt a másik fél bátortalansága is okozza. Mivel én szövegláda vagyok, csak ő lehet a csendesebbik alkat. Nem tudom.

 És vannak az olyanok, akikkel élőben is, neten is, bárhol bármennyit. Azt hiszem őket tekinthetem az igazi barátaimnak. Mivel többnyire ők tartoznak ebbe a kategóriába. Msn jó arra, hogy amíg én Pesten vagyok, ők meg otthon, tájékozódjunk a másikról. (a bp-i barátokra is vonatkozik, csak más távJ) Ha pedig hazamegyek, ugyanúgy bulizunk, és hülyéskedünk, meg dumálunk mint msn-en. És ez jó!

 Legutolsóként vannak az olyanok, akikkel se így, se úgy, nem beszélünk sokat. Mert nem tudunk miről. Ez előfordul. Nem is baj. Attól még bírom én őket, nem arról van szó. Csak ha egymás számára érdektelenek a beszédtémák, nem kell túl sűrűn erőltetni.

 Zárásképpen talán annyit, hogy törekednie kellene arra mindenkinek, hogy a barátaival a lehető legtöbbet legyen együtt. És ne csak online tartsa velük a kapcsolatot. Mert akkor ellaposodhat a dolog. Meg nem is jó, ha nem látod a partnered arcát amikor mondassz neki valamit. Persze végső megoldásnak megfelelnek a netes dolgok is. Csak már azzal is fel tudnak idegesíteni hogy rövidítéseket használnak. Élőben mellőzzük már a LOL-t meg a többit. A nyelv halála ha már nem csak leírjuk, hanem mondjuk is!

Na, szóval szerintem élőben az igazi. Tehát mindenkinek hajrá-hajrá. Már közeledik a tavasz nagy erőkkel, jön a jó idő, nem kötelező otthon üldögélnie senkinek. Irány ki a szabadba a haverokkal!

 

Pussz mindenkinek!

Dorianne

 

A bejegyzés trackback címe:

https://extrasick.blog.hu/api/trackback/id/tr491035445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása